torstai 8. syyskuuta 2016

Keräily

Mä oon ihan pienestä asti keräilly jos jonkinlaisia juttuja. Kiiltokuvia tuli keräiltyä ekana. Mä sain mun isosiskon vanhoja kiiltokuvia ja siitä se sitte alko. Sit ku menin kouluun, keräsin vaikka ja mitä. En varmaan ees muista kaikkia mitä keräsin. No tässä tulee lista niistä jotka muistan: tarroja, pikkusia papereita, karkkipapereita, mukeja, sydämiä, enkeleitä ja Coca Cola-aiheisia tavaroita. Ai niin ja sitte postimerkkejä. Mietin, että mihinhän nuo kaikki tavarat sun muut mahtu. Mulla oli kyllä tosi siisti huone lapsena ja nuorena, että kait sain ne järjestettyä siististi johonkin. Sitte vähän isompana aloin kerätä posliinipäänukkeja. Niitä on vieläkin paljon. Ostin niitä eri kaupungeista ja maista. Sit nyt tällä hetkellä kerään kilpikonna-aiheisia juttuja. Niitä oon saanu ja itse ostanu sekä Suomesta että ulkomailta. Laitan kuvan tuossa lopuksi osasta mun keräämistä kilpikonnista.


Tuo keräily on ollu musta tosi kivaa ja se varmasti on ainakin mulla vaikuttanu hyvinvointiin. On kivaa kun löytää, jonku uuden jutun siitä mitä kerää. Mut valitettavasti joillakin menee tuo keräily ihan hamstraamiseksi ja kerätään ihan kaikkea mahdollista eikä haluta heittää mitään pois. Tostahan on tv-ohjelmakin. Tuntuu jotenkin pahalta niitten puolesta ku niillä on niin likaista ja varmaan saattaa olla yksinäistäkin ku ei viiti pyytää enää ketään kyläänkään. Mut onneksi tässä ohjelmassa autetaan näitä ihmisiä siivoamaan ja luopumaan tavaroista joita ei oikeesti enää tavitse. Sitte lopuksi niillä on siisti koti ja ainakin mulle tulee hyvä mieli ku kattoo tota ohjelmaa ja ku lopuksi kaikki menee kuitenkin ihan hyvin.


Miten keräily vois vaikuttaa painoon? Mun mielestä se on mielekäs harrastus ja se vie ajatukset pois ruuasta ja sitä kautta auttaa laihdutukseen ja painonhallintaan. Jo aiemmin oonkin maininnu, että se tuo hyvää mieltä ainakin mulle ja siis vaikuttaa hyvinvointiin.


Ei kommentteja: