keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Muuttaminen

Mietin tossa eilen et oon kyllä aika monta kertaa muuttanu elämäni aikana. Siitäpä kirjoittelen nyt.


Eka muutto oli sillo ku olin ala-asteella. Asuttiin sillo kerrostalossa ja muutettiin omakotitaloon. Mulle oli aluksi shokki muuttaa koulua. Koulu oli paljon pienempi ku aiempi koulu. Mut kyllä siihen tottu pikkuhiljaa. Tuolla omakotitalossa asuin melkein koko ala-asteajan, yläasteajan ja lukioajan. Sitte lukion jälkeen muutin toiselle paikkakunnalle ja opiskelin siellä jonkin aikaa, mut palasin kotiin siis vahempien luokse. Sitte asuin siihen asti kotona kunnes muutin Italiaan au pairiksi. Siellä asuin italialaisen perheen kanssa, mut asuin yksin perheen pihalla olevassa pienessä talossa. Siellä mulle tuli mieleen, että haluan oikeasti muuttaa kokonaan kotoa pois. Nää edelliset oli vaan sellasta harjoittelua.


Kun tuli Italiasta takaisin. Tein opiskelija-asuntohakemuksen ja sain muuttaa kolmenhengen soluun. Siitä se sitte alko ns. yksinasuminen. Asuin seuraavaksi kahdenhengensolussa ja vielä yhesti muutin toiseen kahdenhengen soluun. Siinä välissä kävin asumassa Usassa ja siellä asuin asuntolassa saksalainen tyttö huonekaverina. Tuosta jo taisinkin mainita ku kerroin Usassa opiskelemisesta.


Sit tapasin tulevani mieheni. Ehittiin tuntea toisemme vasta kuukauden ajan ku lähin Etelä-Suomeen töihin ja olin siellä koko vuoden. Meillä oli siis kaukosuhde ja se toimi. Taasen oli muutto tehty.


Ku tulin sieltä takas muutettiin mieheni kanssa yhteen. Tässä kerrostalossa asuttiin jonkin aikaa ja sitte ostettiin eka oma koti. Tähän asti olin asunut vuokralla paisti tietenkin vanhempien kanssa asuin kans omistusasunnoissa. Sit siellä omistusasunnossa asuttiin muutama vuosi ja muutettiin tähän jossa nyt asutaan. Tuo eka oma koti oli luhtitalossa ja tämä nykyinen on paritalo.


Näin monta kertaa oon muuttanu ja nähny monenlaista solu- ja huonekaveria, joiden kanssa oon asunu. Mutta ihan hyvin on menny ja on ollu kiva muutella paikasta toiseen. Nyt ollaan asuttu tässä nykyisessä kodissa muutaman vuoden ja viihdytty ihan hyvin. Tässä on rauhallista asua. Että semmosta tällä kertaa.


Ei kommentteja: