maanantai 8. elokuuta 2016

Palelee

Tuossa eilen kirjoittelin ton kalalorun. Siitä aloin miettiä noita joidenkin kirjottamia kommentteja siitä, että tekis kirjan siitä tai sit teettäs kuvakirjan Pikkumiehelle tai vaikka äidille. Noi siis oli hyviä ideoita. Vois aatellakin tehä jompi kumpi tai kumpikin. Mutta hei tää ei oo mun aihe tänään vaan toi paleleminen. Piti vaan saada vähän kommentoida julkisesti tästä kalalorusta. Joo mut kyllä se tietenkin jollain tavalla liittyy tänän palelemiseen ku lorussa puhutaan liikunnasta ja tää palelu liittyy kans liikuntaa...mut nyt aiheeseen


Mä muistan sen, ku olin lukiossa, olin tosi laiha. Siis ihan alipainonen. Joskus oon tänne kirjottanutkin et olin tosi laiha. Siis sehän johtu siitä et liikuin niin paljon. Ei mulla kuitenkaan anoreksia ollu eikä muukaan syömishäiriö ku söin kyllä tosi paljon ja terveellisesti. Enhän mä ois jaksanu liikkua niin paljon, jos en ois syöny kunnolla. No oli tolla laihuudella kyllä haittapuoliakin. Mua paleli aika tavalla talvella. Mulla piti olla ihan hirveesti vaatetta päällä, monet välihousut sun muuta. En sillo käsittäny et se voi johtua siitä että olin niin laiha ja mulla ei ollu tarpeeksi lihaksia.


Tossa jostain luin että läskikään ei auta kauheesti siihen, että ei palelis. Ite ku olin lihavempi, mulla ei kyllä palellu niin paljo ku laihana, mut paleli silti jonkin verran. Mun mies voi olla tosi vähillä vaatteilla eikä sitä palele, mutta mulla pitää olla paljon enemmän vaatteita ku sillä ja voi olla et palelee silti. Se on sitä lämmminverisyyttä josta puhutaan tai siis miehillä on yleensä enemmän lihaksia ja vähemmän rasvaa ku naisilla. Siitä kait se sit johtuu, että mun miestä ei palele ku tosi harvoin. No nyt ku oon taasen normaalipainoinen niin palelee enemmän ku lihavana. Eli läskikin siis lämmittää, mut ei niin paljo ku lihakset.


No mitä tehä palelemiselle? Ei muuta ku salille ja pyytää sieltä lihaksia kasvattava kuntotreeni ja alkaa kasvattaa lihaksia. En nyt tarkota että pitäs alkaa fitness-naiseksi tai bodariksi. Tarkotan siis sitä et sais lihaksia luiden päälle ja sit läskiä vähemmäksi. Kotiinki vois ostaaa puntit ja niillä kasvattaa lihaksia, mut salitreeni on varmaanki tehokkaampi ku siellä on erilaisia laitteita, jotka kehittää eri lihaksia. Kokeilkaanhan! Mä ainakin aion kokeilla kuhan jalat paranee kunnolla. Nyt en uskalla tehä ku pienillä painoilla lihasliikkeitä. Kyllä ne pikkusen silleenkin kasvaa, mut ei varmaankaan tarpeeksi. Pitäs tehä suuremmilla painoilla. Mut tietenkin kannattaa alottaa pienillä painoilla ja sit pikkuhiljaa nostaa sitä painomäärää millä harjoittelee ja muistaa venytellä ja juua! Sehän on niin ainakin mun mielestä, et on paljon kivempi olla ku ei palele ja tää lihaskuntotreeni ja lihasten kasvattaminen lisää hyvää oloa ku ei palele ja sit läski lähtee treenatessa ja paino pysyy kurissa. Näin se vaan on ja hyvinvointi kasvaa!


2 kommenttia:

sarppalove kirjoitti...

Heips,oon tässä lueskellut sun blogia ja hyvältä näyttää :)
Jatka samaan malliin. Ollaanpa muutenkin tässä yhteyksissä :)
Mukavaa viikkoa!
-Sarppa

Katju kirjoitti...

Kiitti Sarppa :) Onko sulla uus blogi siis Sarppa Love?