maanantai 22. elokuuta 2016

Värejä ja tunteita

Aloinpa miettiä värejä ja tunteita. Tää taasen on ihan eri aihe ku viime viikkoiset aiheet. Aiheita mulla syntyy aina välillä paljonkin. Kirjottelen niitä ylös, et muistan sit kirjoittaa niistä. No nyt sit keskityn väreihin ja tunteisiin.


Väreillä voi ilmaista monia asioita. Musta yleensä yhdistetään suruun. Hautajaisissa käytetään mustaa. Mut ei se mun mielestä oo niin, että musta on aina surun väri. Ite käytän paljon mustaa vaikka ois ihan ok-olo. Joo sitähän sanotaan että musta laihentaa. Kyllä se ainakin ku peilistä kattoo niin näyttää sille ja sit ku kattoo muitakin mustaan pukeutuvia. Ku asuin Iltaliassa oli siellä muodissa musta. Nuoret pukeutuivat mustaan. Mun mies kyllä sanoo, että voisin ostaa joskus jotain muuta ku mustaa. Ja oon nyt ostellu muitakin värisiä vaatteita. Kävin kerran värianalyysissä. Mulla jäi mieleen siitä, ettei musta ollu mun väri vaan muistaakseni pastellivärit ku oon vaalee. Siellä leikattiin myös hiukset silleen, et ne sopi mun kasvoihin ja meikattiin kans silleen että ne sopi mun hiuksiin ja silmiin sekä kasvoihin siis vissiin ihon väriin. Värille saa siis aikaan monenlaista. Sen huomaa siitä ainakin ku kuuluisuuksia laitetaan niin ne on ihan erinäköisiä ku laittamattomina.


Mikä sit on ilon väri. Musta niitä vois olla montakin esim.vaikka vaaleanpunainen ja keltainen. Varmaan se on yksillöllistä mitä pitää ilon värinä. Mun mielestä ne kuitenkin on ainakin noi värit jotka kirjoitin. En tiiä, et ostasinki enää keltaisia tai vaalenpunaisia kenkiä tai hei onhan mulla lenkkarit tummanvaaleanpunaiset ja ne on tosi pirteet ja sit mulla on vaaleanpunainen takkikin. Keltaista mulla ei oo. Nuorempana mulla oli keltainen takki ja keltainen mekko. Mutta mikäs siinä vaikka ois keltainenkin takki tai joku muu vaate. Silmälasit mulla on ollu monta kertaa vaaleanpunaiset ja sit aika tavalla kuitenkin tummat. En tiiä onko oikee väri mulle toi tumma, mutta toiset on sanoneet et se on ok.


Miten sit osoittaa et on vihainen. Musta meikki vois kuvata vihaa ja muutenkin tummat vaatteet ja hiukset ja kengät jne. Mut ei se aina niin oo. Joskus tummaanpukeutuneet on kovinkin iloisia ja se vaan on jotenkin iskostunut mun mieleen ainakin et jos on kaikki tummaa vois kuvitella, että on vihainen. No ilme mun mielestä kertoo kuitenkin sen onko vihainen. Ei siis välttämättä miltä muuten näyttää ulos päin siis miten on pukeutunu jne.


Käsittelin siis surua, iloa ja vihaa. Tunteita on muitakin ja on paljon muitakin värejä ja niihen oikeita analyysejä. Nää on siis mun ajatuksia näistä asioista. Väreillä voi ilmaista monta asiaa ja on ihanaa ku on paljon värejä siis luonnossa ja muutekin. Ne lisää hyvinvointia. Lapsena oli niitä suosikkivärejä ja niitä aina kysyttiin et mikä on susta paras väri. Mulla oli pitkään vaaleanpunainen ja mun huonekin oli suurilta osin vaaleanpunainen mm.verhot ja sängynpeite. Niistä sai iloa ja hyvinvointia lapsena ku sai sisustaa huoneen sellaseksi ku halus. Sit miten värit vaikuttaa laihtumiseen? Ainakin niin et hankkii urheiluvaatteet oman mielivärin mukaiseksi niin on kiva liikkua ja tavoitepainoonkin se vaikuttaa samallalailla ku laihtumiseen mun mielestä.


Ei kommentteja: