keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Iloa elämääni tuovat asiat

Aloin miettiä, että mitkä asiat tuovat iloa elämääni. Asioita tuli mieleen paljon. Silloin ku ketuttaa vois alkaa miettiä näitä asioita. Mulle itelle mukavaa oloa tuo pikkumiehen puuhastelu ja se, että pikkumies on alkanu puhua useampia sanoja. Eli siitä saa yleensä selvää, mitä se haluaa. Sen iloinen hymy tuo iloa ja se nauru tuo mukavan mielen. Se on ihanaa ku näkee että se on hyvällä päällä ja nauttii pienistäkin asioista. Pitäs ottaa siitä mallia, eikä murehtia niin kauheesti kaikenlaisista asioista. Pitäs ottaa negatiivisetkin asiat haasteina ja aatella, että kyllä mä niistä jotenkin selviän. Tän ajatuksen oon saanu mieheltäni, joka näyttää selviävän melkeinpä mistä tahansa, mihin ryhtyy. Joskus asiat ovat helppoja, mutta joskus niihin tarvii enemmän työtä onnistuakseen. Mutta asioilla on tapana järjestyä...niinhän sitä sanotaan. Eli tässä on kaksi asiaa jotka tuovat iloa elämääni siis pikkumies ja mieheni. Paljon on muitakin asioita jotka tuottavat iloa. Mulle on aina ollut tärkeää saada ns. omistaa ystäviä. Niitä mulla on paljon ja heidän kanssaan käymme mm.syömässä ja kävelyllä. Siinä saa purkaa sydäntään ja parantaa maailmaa. Myös omat vanhemmat ja sisko sekä siskon perhe ovat tärkeitä mulle.Myös Hannun äiti on tärkeä ihminen mulle ja kummitätini. Ja serkku, joka oli jo lapsena mulle hirveen tärkee...siis miespuolinen.Tää ihminen tunnistaa kyllä varmaan itsensä kuvauksesta..nimiä en viiti laittaa kuitenkaan. Terveenä olen myös iloisempi ja nautin silloin pienistäkin iloista. Elämäni aikana minulla on ollut todella paljon vastoinkäymisiä, joten terveys ei todellakaan ole itsestään selvyys. Ihanaa olla suhteellisen terveenä. Iloa elämääni tuo myös musiikki. Tykkään laulaa pikkumiehen kanssa sekä laulaa kuorossa ja tykkään soittaa välillä pianoa. Sitten musiikin kuuntelu on mukavaa ja sitä kuunttelemalla voin samalla piirtää. Piirtäminen on siis mukavaa ja nautintoa tuottavaa. Olen myös alkanut kirjoittaa lasten loruja ja tarinoita aina silloin tällöin kun inspiraatioa iskee. Elokuvia ja hyviä tv-sarjoja on mieheni kanssa mukava katsoa ja matkustaminen on ihanaa siis varsinkin ulkomaanmatkat. Niistä aiokin kirjoittaa myöhemmin lisää...Ja niin se liikunta on mun elämän suola. Kävely, salilla käynti on tän hetkiset liikuntaharrastukset. Syksyllä lisään siihen vesijumpat ja vesikävelyn sekä -juoksun.Aamulla oli mieli maassa, mut lähin kävelylle ja olo parani. Jaksoin tehdä sen jälkeen kaikenlaista. Niinku aiemminkin kirjoitin, liikunta auttaa ainakin mua. Olin myös laihtunu eilisestä 300g ku en syöny liikaa enkä herkkuja. En nyt enää laihduta vaan yritän kiinteyttää raskauden aikana tullutta ns.röllömahaa ja löysiä allejani. Niistäkin kerron myöhemmin uudestaan. Siis että miten aion saada nuo pois. Ajatuksessa kävi myös leikkaus. mut en tiiä. Leikkauksissa on aina omat riskinsä. Jos sitä vaan koittas salikeinoin ja syömällä oikiaa ravintoa siis saada noi ongelmakohdat kuntoon. Taitaa olla aika lopettaa tältä päivältä tää kirjottaminen. Mua tässä blogikirjoittamisessa ärsyttää se ku tää ohjelma kirjoittaa kaikki tekstit yhteen, eikä jätä välejä. Aika raskasta lukia pötkyyn kirjoitettua tekstiä. Jospas mä senkin tässä oppisin joku päivä siis sori tästä. Toivottavasti jaksatte lukia tätä näinkin. PÄIVÄNSÄDETTÄ PÄIVÄÄSI!

Ei kommentteja: