perjantai 8. heinäkuuta 2016

Pysyvä painonhallinta

Onko pysyvä painonhallinta oikeasti mahdollista? Sitä oon tässä miettiny ku oon jonkin aikaa saanu ns.nauttia tästä tavoitepainosta. Aluksi olin tosi iloinen, että pääsin tavoitteeseen ja säilyttämäni pienet vaatteetkin mahtuivat päälle ja jopa näyttivät ihan hyviltä. Ei siis juurikaan tarvinnu ostaa uusia vaatteita. En siis missään vaiheessa antanu periksi laihduttamisen suhteen, vaikka todella monta kertaa tuli takapakkia. Lihoin takas ku olin eka saanu jonkin verran laihdutettua. Olin jopa Painonvartioissa ja se kyllä sopi mulle, mutta sitten Painonvartijat lopettivat toimintansa Suomessa ja mulla jäi laihdutus kesken ja sitten palasin samaan vanhaan tapaani ja lihoin takas. Sitte oli vielä raskaus ja raskauden lopussa viimeisessä punnituksessa painoin 90 kiloa. Eli siitä oon siis saanu 30 kiloa pois...Niin takaisin alussa esittämääni kysymykseen, että onko pysyvä painonhallinta mahdollista. Varmaan se riippuu ihmisestä. Toiset vaan ku päättää, että näin tehdään. Niin sitte näin tehdään. Eli aloitetaan uusi elämäntapa...terveellinen ja liikunnallinen. Toiset sitte ajan myötä sortuvat uudestaan ja pian ovat samassa tilanteessa ku aloittaessaan laihduttamisen tai jopa pahemmassa. Oon katsonu paljon ns.laihdutusohjelmia ja niissä joskus tavataan laihduttajia myöhemmin. Osa on saanu pidettyä painon hallinassa, mutta toiset taasen eivät. Ihmisten elämäntilanteetkin vaikuttavat tähän. Joillakin ei ole vaan aikaa ku on työ, perhe jne. Ne ehkä on vaan tekosyitä, mutta näin tää elämä menee. Toisilla on onnea enemmän elämässä ku toisilla. Oon kuitenki sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on oma taakkansa kannettavana. Toisilla vaan on se isompi ku toisilla. Munkin elämä ei oo ollu koko ajan ruusuilla tanssimista, mut selvitty on tähän päivään asti ainakin. Mun mielestä omaa historiaa ei kannata kauhiana vatvoa. Pitää tietenkin käydä asiat läpi niin ettei niitä tarvii koko ajan murehtia. Elämässä pitää mennä vaan eteenpäin. Kohti uusia haasteita ja seikkailuja. Mun mielestä siis pysyvä painonhallinta on sitä että on omaksunu uuden elämäntavan ja haluaa pitää siitä kiinni ja nauttii siitä. Ei siinä oo mitään järkeä, että jos pinna kireellä päivästä toiseen pakottaa itsensä tiukkaan linjaan. Eihän elämästä sitte nauti ollenkaan. Niinhän sitä sanotaan, että lihavat ovat lepposia ja moni onkin. Ainakin mä oon törmänny sellasiin. Ja jos on pullukkana tyytyväinen itseensä niin sitten on. Ite tietää, millanen haluaa olla ja on onnellinen sellaisena ku on. Sitte tietenkin tulee kysymykseen se, että onko lihavana oleminen terveellistä. Onhan tietenkin lihavat alttiimpia sairauksille. Mutta ketään ei voi pakottaa laihduttaan jos ihminen ei itse halua. Tullaan siis siihen lopputulokseen, että jokainen on yksilö ja pitäisi olla oma asia onko lihava vai ei. Painonhallinta ei oo helppoa kenellekään. Sen vaan sanon omasta kokemuksesta. Taistelin saadakseni tavoitepainon noin kymmenen vuotta ja nyt oon päättäny että tässä pysytään. Toivottavasti tää päätös pysyy!!!! Tää oli tän päivän aiheena...Myöhemmin sitte uusia asioita pohdittavana...siihen asti voikaa hyvin kaikki lukijani!!!!

2 kommenttia:

JohaNna / Arjen miljonääri kirjoitti...

Mulla se on yhtä taistelua tän painon kanssa. Mutta päivä kerrallaan.

Katju kirjoitti...

Mäkin taistelin kans kauan aikaa ennen ku onnistuin pudottaan painoni. Onhan se edelleenkin taistelua pitää tää paino tässä. Kyllä säkin vielä onnistut!!!!