maanantai 18. heinäkuuta 2016

Kirpputorimeininkiä

Eka kerran olin kirpputorilla myymässä Rotuaarilla (Jos kiinnostaa, kattokaa Google-haulla mikä on Rotuaari Oulussa) teininä kummitätini kanssa. Mulla oli paljon leluja myynnissä ja ne meni ku kuumille kiville. Äiti ja isä toi sinne lisää leluja ja nekin meni hyvin kaupaksi. Sain monta sataa markkaa myynnistä. Se toi mulle hyvää mieltä ja kivasti rahaa. Laitoin sen muistaakseni pankkiin säästöön.


Muutaman vuoden kuluttua olin samaisen kummitädin kanssa toisella kirpputorilla päivän myymässä tavaroita. Siellä myynti ei ollut niin vilkasta kuin Rotuaarilla, mut kyllä sieltäkin sain rahaa. Sitte muutama vuosi sitten mulla ja mun äidillä oli kirpputoripöytä aika kauan aikaa yhellä kirpputorilla. Siellä kauppa kävi vaihtelevasti. Mut pääasia oli et saatiin vanha tavara myytyä vaikka vähän halvemmalla. Oli mukava huomata ku oli joku tavara tai vaate ostettu ja sit oli kiva hakea rahaa tiskiltä. Se oli kans jonkinlainen harrastus joka vaikutti hyvinvointiini, koska sai vanhat tavarat ja vaatteet nurkista pois lojumasta ja sai niiden tilalle sai ostaa uusia vaatteita ja tavaroita.


Nyt tänään vein pikkumiehen pieneksi jääneitä vaatteita ja joitakin leluja kirpputorille. Tää kirpputori myy vaan lasten vaatteita ja tavaroita. Sinne voi viiä silleen et vuokraa pöydän tai vie sinne tavarat ja vaatteet ja antaa omistajien hinnoitella ne. Siitä saa sit 50 prosenttia hinnasta. Mä otin ton viimesen vaihtoehdon. Eipä tarvi käydä siellä joka päivä siivoamassa pöytää ku kirpputori on sen verran kaukana kotoa ja sit ei tarvi ite hinnotella niitä vaatteita ja tavaroita. Ihan kiva päästä noistakin eroon. Jätin mä kuitenkin joitakin vaatteita muistoksi. Ei niitä kaikkia raaski myydä.


Tää kirpputoritoiminta on jolleikin varmasti kiva harrastus niinku jo kirjotin et se oli sitä mulle ja voisi ajatella, että tääkin harrastus auttaa painonhallintaan, laihdutukseen ja hyvinvoitiin, kun on mieluista tekemistä. Silloin ei niinkään ajattele ruokaa tai herkkuja ja se auttaa laihduttamiseen ja painonhallintaan. Ja hyvinvointia se tuo kun saa siis hyviä kauppoja ja vanhat tavarat myytyä.


Olette varmaan huomanneet että kirjoitan eri aiheina sellaisia juttuja, jotka voivat auttaa laihduttamiseen, painonhallintaan ja hyvinvointiin. Toivottavasti jokainen lukijoista löytää yhden tai useamman vinkin näihin edellä mainittuihin seikkoihin mun kirjoituksista. Olisi hieno, jos musta ois apua siihen et jokainen löytäis mun kirjoitusten avulla myös jonku mieleisen tekemisen, joka ottaisi ajatukset pois suurien ruokamäärien syömisestä ja liiallisesta herkuttelusta.


Tässä sulle kukkanen ilostuttamaan sun päivääsi.


Ei kommentteja: