keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Vihanneksista tehtyä ruokaa

Mä oon pienestä asti tykänny vihanneksista ja niistä tehdyistä ruuista. Mulle ei oo maittanu ns. kokoliha niinku kokolihapihvit sun muut. Mut en oo kuitenkaan vegetaristi. En tiiä mikä nimitys mulla pitäs olla, ku syön kananmunia, jauhelihaa, kebabia, kalkkunanakkeja, kalkkunaa, kanaa ja kalaa. Sillo lapsena ku käytiin ravintoloissa, mulle oli vaikia löytää sopivaa ruokaa. Nykyäänhän melkeinpä joka paikassa on salaattia tai muuta vihanneksista tehtyä ruokaa, jota yleensä tilaan. Mut ulkomailla sitä ei välttämättä oo joka paikassa. Sen huomasin ku viimeksi käytiin Kreetalla. Oli siis paikkoja, joissa oli vaikia päättää mitä tilaa ku ei ollu vihanneksista tehtyä ruokavaihtoehtoa.

Vihanneksista tehty ruoka ei oo välttämättä se kevyin ruoka eli pitää kattoo mitä tilaa, jos on laihdutuskuurilla tai taistelee, että pysyis tavoitepainossa. Oon kuitenkin sitä mieltä, että välillä tosiaankin pitää herkutella ja tilata sitä mitä tahtoo. Kunhan sit palaa takaisin terveellisen ruuan pariin. Lupailin vihanneksista tehtyjen ruokien ym.ohjeita joten tässä tulee yksi pirtelöohje.


Energiapirtelö

3 3/4dl rasvatonta maitoa tai soijamaitoa

1 rkl rasvatonta maitojauhetta

1 1/4 dl jogurttia

1 rkl hunajaa

6 mansikkaa

kanelia koristeeksi.

ja vielä 1 kuorittu banaani


Vatkaa ainekset yhteen, paitsi kaneli, jolla koristellaan pirtelö. Sit vaan kokeilemaan tätä vaikka liikuntasuorituksen jälkeen. Kasviksista tehtyjä ruokaohjeita tulee lisää tässä myöhemmin. Toivottavasti pirtelö maistuu.

Tässä vielä mun tekemä salaatti. Siinä on kurkkua, tomaattia, raejuustoa, paprikaa, sieniä ja salaatinlehtiä. Siis ihan perussalaatti. Kokeilkaahan sitäkin.

5 kommenttia:

Katju kirjoitti...

Kasviksista tehtyä ruokaa blogikirjoitus ei jostain syystä suostunu hyväksymään, joten käytin vihannesnimitystä.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos reseptistä :). Minäkin tykkään nykyään kasvispainotteisesta ruoasta, mutta kokonaan en olisi lihaa tai varsinkaan kalaa valmis tiputtamaan ruokavaliosta pois. Minulle sopii parhaiten sekaruokavalio eli pyrin syömään kaikkea kohtuudella. Vaaleaa leipää ja sokeria sekä rasvaisia maitotuotteita olisi minun hyvä välttää,koska niistä ei tule minulle kovin hyvä olo,mutta syön silti niitäkin. Kiitos kivasta blogista Katju :)
-mai

Anonyymi kirjoitti...

Kokeilemisen arvoinen resepti ☺ - täytyypä testata!

Anonyymi kirjoitti...

Resepti vaikuttaa hyvältä!👍🏻

Katju kirjoitti...

Kiitoksia kommenteista.